Tuesday, November 13, 2012

131112

Assalamualaikum. Lama tak jumpa sayangku Bisikan Hati. Dah dekat 3 bulan kot awak ditinggalkan tak berlagu syahdu. Sobs Maaf my bad lol :( Mesti semua pengunjung tetap merindui saya kan. HAHA Saya sihat. Makin Gemuk Tembam Tongong.

Sedar tak sedar dah dekat 3 bulan saya bergelar siswi di Universiti Paling Maju ( UPM ) Saya macam tak percaya lagi 5-6 tahun saya akan dapat kahwin *KALAU LAKU LA KAN Kalau nak tau saya dapat tukar kursus. Yiyaaaaaaaaa Saya dapat tukar kursus ouh My 1st choiceeeeeezzzzzzzzzzz pulakk tuuu Degree in Doctor Of Veterinary Medicine for 5 years from now ! I never had a dream come true till the day that I change course. Even though I pretend that I won't sure You always make me relief *Happy syukur gila tima dapat tukar tu Seriosli tak sangka. So azam memang nak buat yang terbaik. BUT __________________________________________________________________________________________________________-

ASSIGNMENT BERLAMBAK
TEST SUSAH TAHAP IMPOSSIBLE
KERJA KURSUS BERATUR MEMANJANG
MASA TIDUR TAK CUKUP
KAWAN KAWAN CARI PASAL
CRUSH KEJAP ADA KEJAP TAK ADA
DUIT BANYAK PAKAI
MAKANAN MAHAL+TAK SEDAP
KENA KUMPUL MERIT
BANYAK AKTIVITI KOLEJ
PENSYARAH ASYIK CANCEL KELAS
JOANNE ASYIK KENCING
MESIN BASUH ROSAK MEMANJANG
JOANNE ASYIK HILANG KENA CARI
JADUAL PACK HAMPIR SETIAP HARI
BANYAK BENDA NAK FIKIR

Dan banyak lagi faktor yang menjadi batu penghalang untuk berjaya. Namun, saya perlu kuat tabah dan berdikari. Kadang-kadang bila renung balik untuk apa kita perlu belajar macam nak mampus korbankan masa lapang dan abaikan kehendak dengan mengutamakan pelajaran. Saya fikir macam TAK ADA POINT. Macam useless bila belajar separuh mati tapi tak mati mati, sedangkan result cukup makan ja. Tak berbaloi. So, saya malas belajar. Tension memanjang then ngadu la kat crush kan. Then crush cakap ada la salah kat mana mana yang awak terlepas pandang tu. Saya pun try la figure out then lama lama nampak la sendiri mana yang kurang tu. Hm banyak sebenarnya benda yang perlu di topup dalam kehidupan saya ni. 

Life sebagai student U taklah selapang sepertimana yang digambarkan oleh sesetengah senior. Mungkin dorang terlampau genius sebab mampu dok melepak macam orang kaya baru. Mungkin jugaa saya ni terlampau genius sebab terlalu selesa berada di universiti yang pasti menjamin masa depan kalau saya buktikan saya jugaa bole berjaya seperti yang lain. HUU Hakikatnya kita boleh tanya diri kita sendiri. Apa sebenarnya yang kita mahu dalam hidup kita lebih dari segalanya ? 

Sebenarnya hidup U ni seriosli banyak mengubah pendirian saya dalam melihat konteks dunia semasa. *Cewah ayat macam cendekiawan tak? HIHI Okay okay berbalik kepada isu matang. Act tak adalah matang sangat. Cuma lebih matang. Paham tak maksudnya? Err -.- Abaikan ja laa. Sebenarnya tak sabar nak tengok diri sendiri 5 tahun akan datang. Kalau masih alive lagi la kan. Harap harap menjadi orang yang lebih baik. AMINN

Btw, my kehidupan so far so good. Cuma adalah masa masa tu bengong sikit sebab sebab sebab yang dinyatakan di atas. Result 1st test pon Alhamdulillah okay :) Yang terbaru saya ada CRUSH ouh. Budak Pulau Pinang mari. Nama Mr. I The Fu**king Hawtt Gytu. Peh nama gelaran dia kan. HAHA Mr. I ni cool gilaaa. Apa yang special pasal dia taya share kat sini. Simpan buat saya senyum sendiri sudah. Ahaks.

Jadi, hasrat hati nak lebih berdikari. Berdiri di atas kaki sendiri. Thanks buat insan insan yang banyak teman tolong untuk adaptkan diri kat life U ni. HAH lagi satu. Ibu suruh pilih nak beli kereta ke motor. Kalau anak orang lain mesti dah pilih kereta da kan. Tapi Aishah taknak aaa kereta ibu. Sebab apa ? Sebab satu membazir lagipun ibu mana bagi drive balik JB kan *Aishah bawak kereta ibu baru 50km sejam ibu dah bising bising jerit kat sebelah kan. Then lagi satu tak berapa suka bila kawan kawan amik kesempatan bila kita ada kereta. Dan paling penting kereta bukan satu keperluan sekarang. Motosikal pun dah lebih dari cukup. YIHAA Mithali betul anak ibu kan. *Sengih nampak gusi

Jadi setakat itu sahaja coretan kali ini. Tak tau laa bila lagi nak post untuk next punya cerita. Konpem berhabuk lagi laa Bisikan Hati aku ni. Huu Sebab naik jaa cuti 1 minggu ni. Test kerja kursus assignment dan presentation bakal mengnasi himpitkan kardiovascular saya ini. Semoga bertemu kembali cinta. Harap anda semua dirahmati Allah selalu.

No comments:

Post a Comment