Friday, July 27, 2012

Aku tahu kau cukup puas hati dengan apa yang kau dah buat. Aku selalu harap kau lain. Tapi sebenarnya kau lagi teruk daripada semua orang lain yang buat aku dulu. Kau seronok kan dapat orang dok mendengar kata kata kau then bila dia nak berubah, kau pon kata nak tapi act kau tetap teruk. Lagi teruk daripada kau yg dulu. Kau pikir laa sendiri betapa aku selalu jaga kau, take care psl kau. Ikut cakap kau selagi aku boleh dan sampai satu tahap aku anggap kau penting dalam hidup aku. Tapi kau tak pernah nak hargai aku, ingat apa yang aku pernah buat untuk kau. Kau kerja nak besarkan masalah kecil  even benda tu tak pernah pon aku buat. Kau jaa ta pernah trust aku. Setahu aku kawan tak macamtu. Aku tak hadap kalau kau bagi aku hadiah bulan matahari sekalipun kalau diri sendiri pon kau tak boleh jaga. Tak boleh kawal. Asyik ikut perasaan ingin tahu kau yang act tak bawa satu faedah pon kat kau. Aku tau tahap kesabaran aku macamana. Dan sepanjang aku kenal kau. Aku cukup sabar. Orang gilaa jaa yang tau betapa sabarnya aku. Aku pon tahu aku ni teruk buat macam macam tapi aku tak pernah buat sumthing yang akan menjejaskan persahabatan ni. Tu semua mainan perasaan kau. Aku mula mula faham tapi kau makin lama makin selesa bila semua kau nak aku ikut. Tu sebab aku hormat kau sebagai kawan aku. Dan aku sangka kau lain. Malam ni terjawap semua. Sebenarnya dah lama aku patut sedar tapi aku butakan mata sebab aku kesian kat kau. Sebab aku sayang kat kau. Aku harap sangat kau cermin laa kenang ingat laa balik semua perkara yang berlaku dari start kita kenal sampai saat ni. Apa salahnya apa yang aku cakap ni. Buka laa hati kau seluas luasnya. Bagi peluang kat diri kau sendiri untuk memahami kenapa banyak sangat benda yang tak patut jadi masalah tiba jadi masalah. Kau hidup laa baik baik. Mungkin aku akan terima kau balik. Selama ni pon aku tak pernah ungkapkan dari hati aku yang aku nak pergi. Sebab tu kau dah terbiasa kan. Buat salah then mintak maaf. Buat lagi then buat mcm biasa. Aku ni manusia. Ada perasaan. Serius cakap, aku tak akan berdoa untuk kekalkan persahabatan dengan orang ego pentingkan diri macam kau. Aku memang tak sempurna langsung tapi aku tau hadnya sebagai manusia kepada manusia yang lain. Kau jaga diri. Jatuh nanti bangun sendiri. Aku memang kejam. Sebab aku nak rasa hidup bahagia tu macamana. So tolong jangan musnahkan impian aku tu. Terima kasih. 

No comments:

Post a Comment