Thursday, January 6, 2011

MOTORCYCLE

4 JANUARY 2011

pagi yang cerahh .first time praktikal motoo .mmg ta ad basic langsongg kn sbnrnya .lupe lupe .sayee ad beli helmett .wane putehh .tujuan adlh supayaa sng org menyedari kehadiran sayaa di jln raya nanti .gilee poyoo .HAHA .bert gilaa siaa motoo Mega uh .lg lg time nk tongkatkn .4 jm setngah mengabdikn diri weyy .akhrnyaa dpt jugaa sayee membawa moto trsebut .tp tgn merh aa .calarr skitt .tp tetap berbaloi .THUMPS UP laa .hee .

ad byk a belajaa .antaranya adalah

1. PUSINGAN 8

  Mulakan dengan membunyikan hon. Bergerak hingga 1 1/2 pusingan dan bergerak keluar .Pastikan kaki tidak memijak tanah dan motor tidak melanggar line tepi jalan.
2. LINTASAN TITI
  Apabila keluar dari bulatan 8, terus bergerak ke titi kuning . Imbangkan badan . Pastikan kaki tidak mencecah tanah dan motor tidak terkeluar dari garisan kuning titi .dilakukan tidak kurang dari 7 saat .
3. LALUAN BERHALANGAN
  Bergerak tanpa melanggar halangan kon .Pastikan kaki tidak mencecah tanah.
4. BREK KECEMASAN
 Pulas minyak dan bergerak .bila tayar belakang da lepas garisan , bersedia untuk berhenti .Tekan brek tangan dan kaki sekuatnya klu da dalam petak . 
5. SELEKOH BAHAYA
Apabila keluar dari kotak brek kecemasan , terus belok ke kiri dan bergerak mengikut liku jalan .Pastikan kaki tidak menyentuh tanah .
ALHAMDULILAH .semua sayee pass kecuali titi uh .pjng glaaa .haa .sedihh .bdn ta imbng sgtt laa .hope t training yg lg 10 jm bole buatt .chaiyoo :)

No comments:

Post a Comment