Monday, January 31, 2011

BERKONGSI

salam semua .ha .hari ni nk jadi islamik skit .dua artikel ni saye dpt dari majalah Solusi .artikel berkisarkn isteri nabi Muhammad s.a.w iaitu Saidatina Aisyah r.a .alngkh brtuahnya Aisyah r.a kerana berpeluang menjd suri dlm hidup baginda dn seterusnya menjd teladan kpd umat Islam trutamanya golongan WANITA .


SYURGA CINTA
Sayidatina Aisyah r.a menceritakan , " suatu ketika dahulu ,Rasulullah s.a.w berkata kpdku " ; sesungguhnya kanda tahu bila dinda sedang senang kpd kanda atau bila sedang marah , Aku bertanya , " bagaimanakah kanda tahu ? " baginda menjawap ; jika dinda sedang senang kpd kanda , maka dinda akan mengatakan demi TUHAN MUHAMMAD . tapi jika dinda sedang marah , dinda akan mengatakan tidak demi TUHAN IBRAHIM .Aisyah menjawap , " itu benar , demi ALLAH ! dinda hanya mampu menjauhi namamu "

6 KELEBIHAN SAYIDATINA AISYAH R.A
Aisyah berbicara ,ada 6 kelebihanku yg tidak dimiliki wanita lain didlm dunia .demi ALLAH ,aku mengatakn ini bukanlah untuk membanggakan diriku ats teman temanku .

1 ) Malaikat Jibrail membawa imejku kpd rasulullah didlm mimpinya .
2 ) Rasulullah menikah dgnku semasa aku berumur 7 tahun , lalu ak diserahkan serumah dgn baginda pd umur 9 tahun .baginda menikahiku waktu aku perawan .
3 ) Beliau pernah menerima wahyu sewaktu baginda berada dlm satu selimut dgnku .
4 ) Aku adlh org yg paling dicintai baginda dan anak org yg plg baginda syg ( Saidina Abu Bakar )
5 ) Aku pernah melihat Jibrail dn tidak ad seorng pun dari isteri isteri baginda pernah melihatnya .
6 ) Rasulullah wafat dirumahku dan waktu itu tiada sesiapa selain aku dan malaikat .

begitu besar darjatnya di sisa ALLAH dn MUHAMMAD .semoga ak dpt mencontohinya .insyallah .

No comments:

Post a Comment